20160917

Cum se înlocuiește becul (beculețul) ars la ecranul unei combine

   Am o combină mică Panasonic (cu sunet bun). Ecranul ei nu mai este iluminat pentru că beculețul s-a ars. Era un beculeț lung și subțire. Lumina trecea spre ecran printr-un filtru (plastic transparent) albastru. În locul lui am pus 3 LEDuri albe de 3mm (puteam să pun LEDuri albastre, pe astea le-am avut la îndemână), cu rezistență în serie, pentru limitarea curentului, vedeți aici cum se calculează valoarea rezistenței.
   Am măsurat tensiunea de alimentare a becului, este de 12 V. Pe un LED alb, la 20 mA (se vede după joncțiunea mai mare că este de curent mai mare, pentru iluminat) am 3,2 V. Deci pot pune 3 LEDuri în serie + o rezistență de limitare a curentului.
3 LED x 3,2 V = 9,6 V
Până la 12 V, pe rezistență va cădea 12 V - 9,6 V = 2,4 V.
Valoarea rezistenței: 2,4 V : 20 mA = 120 Ω
 
Am lipit cele 3 LEDuri în serie, iar primul și ultimul pin i-am lipit pe cablaj (unde a fost lipit becul).Ca să dea lumină uniformă, le-am ajustat poziția (le-am mișcat cu o pensetă).
Lumina este mai puternică (pe ecran) doar pe partea de lângă LEDuri, în rest este uniformă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu